تاریخ : 2 مارس 2016 - 9:24 - شناسه خبر : 9553 اخبار استان

معاون بهداشت علوم پزشکی یزد خبر داد؛

اجرای برنامه ملی ثبت سرطان در یزد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد: استان یزد، در ردیف ۱۰ استان منتخب اجرای برنامه ملی ثبت سرطان قرار گرفت.

دکتر “محمدحسن لطفی‌” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد‌، با اشاره به ضرورت ثبت دقیق تعداد مبتلایان به سرطان در استان یزد،‌ اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل عدم ثبت دقیق تعداد  مبتلایان به سرطان در کشور آمار فعلی مبتلایان ۲۰ درصد کم شماری دارد.

وی با اشاره به ابتلای سالانه ۸۵ هزار نفر به بیماری سرطان، گفت: طبق آمار سراسری  به دست آمده،‌ سالانه ۵۰ هزار نفر در اثر بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره ضرورت بررسی میزان افزایش سالانه مبتلایان به بیماری سرطان در یزد، افزود: استان یزد در ردیف ۱۰ استان منتخب اجرای برنامه ملی ثبت سرطان قرار گرفت.

لطفی در پایان شمارش دقیق، توزیع جغرافیایی بیماری، برنامه‌ریزی و ایجاد بستری مناسب جهت انجام تحقیقات و اقدامات پیشگیرانه را از جمله اهداف شاخص ثبت دقیق سرطان در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور، سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان است.

برنامه ملی ثبت سرطان حدود یک سال پیش در سطح کشور آغاز و با توجه به نیاز جدی به اطلاعات مربوط به سرطان، تاکنون در ۱۰ استان به منظور ثبت سرطان اجرایی شده است.

اجرای برنامه ملی ثبت سرطان در یزد

ارسال نظر