تاریخ : 2 مارس 2016 - 9:25 - شناسه خبر : 9556 اخبار استان

رئیس دادگستری یزد:

عمده جرائم کارکنان دستگاه‌های دولتی یزد غیرعمدی است/ ماهیانه ۲۵۰۰ پرونده جدید در دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که عمده جرائم کارکنان دستگاه‌های دولتی استان غیرعمدی است، بر ضرورت رعایت کرامت انسانی در دستگاه قضایی‌تاکید کرد.

به گزارش ایسنا  ” محمدرضا حبیبی” در آیین افتتاحیه دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت استان ضمن تبریک حماسه ۷ اسفند، اظهار کرد: مردم با حضور پرشور خود پای صندوق های اخذ رای،‌ ولایت مداری و حمایت خود را از نظام انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش فضای فیزیکی دستگاه قضایی در استان یزد، اعلام کرد: به طور متوسط در هر ماه ۲۵۰۰ پرونده به سیستم قضایی استان وارد می‌شود.

حبیبی افزایش بازده‌کاری،‌ تسریع در امور رسیدگی به پرونده‌های قضایی و افزایش رضایتمندی اقشار مختلف جامعه را از جمله اهداف افتتاح دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارمندان دولت در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: حراست از شأن کارمندان دولت،‌ از دیگر اهداف افتتاح مجتمع دادسرای ویژه کارکنان دولت در استان یزد است.

وی همچنین کاهش بار ترافیک رسیدگی به پرونده‌های وارده به مجتمع قضایی دادگاه انقلاب و خیابان فرخی را از دیگر اهداف افتتاح دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارمندان دولت عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنانش تأمین و توسعه عدالت و  رسیدگی به شکایات را از جمله مهمترین وظایف دستگاه قضایی در استان یزد برشمرد.

حبیبی در پایان نیز با اشاره به افتتاح و انتقال شعبه ۱۰،‌ ۱۱،‌ ۱۲ دادیاری و شعبه ۲ و ۳ بازپرسی در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارمندان دولت استان، تاکید کرد: عمده جرائم کارکنان دستگاه‌های دولتی استان یزد غیرعمدی است.

ارسال نظر