تاریخ : 3 مارس 2016 - 13:11 - شناسه خبر : 9604 اخبار شهرستان، اسلایدشو

تحلیل استاندار اسبق یزد از نتیجه انتخابات

برای پیشرفت کشور با هم باشیم

از مسئولینی که کمتر همراه بودند می خواهم که از حرکت مردم درس بگیرند و تسلیم خواست مردم باشند و به نظر مردم توجه کنند، چرا که نتیجه عدم توجه به خواست مردم را دیده اند.

به گزارش صدای میبد: مهندس سفید رئیس شورای اصلاح طلبان استان در جلسه ای به نام وحدت فاطمی سپاس مردمی که در تفت برگزار شد به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از مردم و مسئولین شهرستان تفت تشکر کرد و افزود: الحق و الانصاف در تفت کاری شد کارستان.

DSC_1259
وی ادامه داد: از مسئولینی که کمتر همراه بودند می خواهم که از حرکت مردم درس بگیرند و تسلیم خواست مردم باشند و به نظر مردم توجه کنند، چرا که نتیجه عدم توجه به خواست مردم را دیده اند.
مهندس سفید با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور اصلاح طلبان یک برنامه ای را برای مجلس توسط دکتر عارف و دوستانش نوشتند و اعلام کردند خاطر نشان ساخت: اگر اکثریت مجلس را بدست آوردیم این برنامه را اجرا می کنیم و اگر بدست نیاوردیم این برنامه را دنبال می کنیم. در سطح استان هم می توان با کمک دوستان، نخبگان، دانشگاهیان و مسئولین اجرایی یک برنامه ایی را تا قبل از شروع مجلس نوشت.
استاندار اسبق یزد تحلیل خود را از اینکه چرا این تفکر توانست در این انتخابات نشر و نما کند و بیشتر مطرح باشد در چند جمله این طور بیان کرد: اول اینکه بعد از یاری خداوند متعال، برنامه ریزی و کار دقیق اصلاح طلبان در تهران و استانها و شهرستان ها طی حدود یکسال کار منظم باعث شد تا مردم تصمیم بگیرند پای صندوق بیایند و رای بدهند.
وی اضافه نمود: در ادامه صبر و حلم و مقاومت را در پیش گرفتیم.  هر که را رد کردند و عدم احراز زدند با صندوق ها قهر نکنند. منعطف باشند، جایگزین کنند. حتی اگر نوه امام هم رد شد بتوانند کسی دیگری را جایش بگذارند و مسیر را ادامه بدهند.
رئیس شورای اصلاح طلبان استان یزد بیان کرد: نکته دومی که باعث شد مردم خیلی در انتخابات استقبال کنند مظلومیت ما بود. مردم دیدند که بهترین چهره ها، خدوم ترین افراد، بدون هیچ مشکل اجتماعی سیاسی و مردمی بی جهت رد شدند، به جهت آنکه می خواستند آن نفری که خودشان می خواهند رای بیاورد. مردم این را احساس کردند.
وی با اشاره به اینکه هر موقع مردم احساس کنند که برنامه طوری دارد چیده می شود که یک نفر خاص معرفی شود جلوی آن می ایستند و می گویند چرا می خواهید به ما زور بگویید؟ تصریح کرد:  این مساله در سطح کشور اتفاق افتاد. مردم گفتند ما خودمان انتخاب می کنیم و خودشان انتخاب کردند. رد صلاحیت ها، عدم احرازها و نوع چینش ها به گونه ای بود که می گفتند بروید به یک سمت خاص. و این مردم بودند که جهت را عوض کردند و راه دیگری رفتند. در حقیقت علاوه بر کار حزب اصلاح طلبان بینش دقیق مردم بود که کار را تمام کرد.

DSC_1258
وی در پایان تاکید کرد: کشور ما مسائل و مشکلات فراوانی دارد. از وضعیت معیشت و اشتغال و مسائل اجتماعی و اخلاقی که درگیر آن است. این که بخواهیم یک عده خاص برای کشور برنامه ریزی کنند محال است مشکلات کشور رفع بشود. اگر جناح فکری ما رای آورده معنایش این نیست که ما باید مثل آنها یک عده ای را رد کنیم، ما می گوییم همه فکرها، همه اندیشه ها، همه طرح ها باید بیاید این جا. همه دست در دست هم بدهند تا کشور پیشرفت کند. هیچ کس را نباید حذف کنیم. کشور ما نیاز به یک رودخانه از محبت دارد که از بالا تا پایین جاری شود. نیاز به عفو و گذشت و اغماض دارد. نیاز به فراموشی گذشته دارد. هر اتفاقی افتاده باید حالا دیگر باید دست برداریم برای پیشرفت کشور با هم باشیم.  نمی شود در گذشته ماند و کشور را معطل کرد. مسائل را لاینحل گذاشت باید با هم وحدت کنیم، کار کنیم. همه ایران برای همه ایرانیان آن وقت است که رحمت خداوند با ماست چرا که دست خدا با  جماعت است.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. سلام . ایا منظو ر اقای مهندس سفید از فراموشی گذشته ان است که کسانی را که در سال ۸۸ به رای مردم تهمت تقلب زدند ببخشیم ؟؟ به نظر ایشان اگر اصولگرایان هم این دوره زیر بار رای مردم نرفته بودن الان طعم شیرین انتخابات وجود داشت ؟؟

  2. سلام نظر ایشون در مورد کل کشور که قطعا درست نیست
    در مورد توهین های به شورای نگهبان هم که امید دارم خود دکتر دهقانی به موقع جوابش را بدهد

  3. دکتر دهقانی
    لطفاً مواضع خود را با این سخنان مشخص کنید همین اول کاری.
    وگرنه اینکه سکوت کنید و هی با اینها همراه شوید، پسفردا دیگه نمیتونید بزنید زیرشا.
    ما شما رو قبول داریم، مقاومت کنید و از چیزی نترسید.
    اینها چون تاریخ انقضای خودشون تموم شده، میخوان شما رو جلو بندازن و بیان توی گود.

ارسال نظر